Rahsia Watak Anda

Assalamualaikumm wahai anda-II sekalian .

Rahsia watak dalam diri kita nie mengikut kajian dari pakar  motivasi iaitu Dato' Fadzilah Kamsah. Wallahualam..

oke, , jOm kita lihat diri kita masing-II neyh :



Dari segi fizikal :

  • Bertubuh kurus :
Seorang yang agak gemuruh, kelam kabut tapi sangat kreatif, aktif dan pantas bergerak. Agak penakut, suka mendapat penghargaan dan belaian orang lain. 
 Urmmm ...lebih kurang suka minta perhatian dari orang lain la kan? 

  • Bertubuh Sederhana
Suka tidur & kuat makan (nasib baik kurus, hihihi) Kuat semangat tetapi selau kurang berfikir panjang sebelum melakukan suatu tindakan. Agak sensitif, mudah marah dan inginkan kesempurnaan. tak salah kalau mementingkan kesempurnaan tapi berpadalah kan ? jangan sampai menyusahkan orang di sekeliling korang tu .

  • Bertubuh Gemuk
Seorang yang tenang. Penyayang, mudah bertolak ansur dan teratus bila buat kerja.. Agak lambat ketika berfikir tetapi ingatannya tajam, cabar dan jarang marah. Pada pendapat ieyra lah kan ,kebanyakkan kawan-II ieyra yang agak berisi nie , tadelak macam nie . huhuhuhu (jangan marah ea)


Dari Segi Tarikh Lahir:

  • Bulan 2,4,6,8,9,11 dan 12
Seorang yang kelam kabut, mudah tertekan, selalu nak cepat, kurang sabar, inginkan kesempurnaan, sentiasa mahu cari kehebatan.

  • Bulan 1,3,5,6,7,10 dan 12
Seorang yang tenang, mudah bertOlak ansur dan mudah di ajak berbincang .. Setuju sangat-II sebab ieyra lahir bulan 5 . cepat sediakan hadiah untuk ieyra nanti ea . huhuhuhu

  • Bulan 2,3,4,7,8 dan 9
Emosi tinggi, mudah melenting dan mudah tersinggung . Berdasarkan kajian ieyra lak . ~cewahh ~ pandai dah ea nak buat kajian neyh . hahahaha   agak betul lah . sebab nye ieyra pon ad kawan macam tu .


Dari Segi Warna :

  • Hijau
Menyukai alam sekitar, pemurah, ambil berat, penyayang, berperikemanusiaan, kritis dan banyak idea.

  • Hitam
Serius, tinggi iltizam, dan buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh.

  • Putih
Optimis, sabar, bersangka baik dan mudah berdamai.

  • Merah Jambu
Penyayang, bersungguh-sungguh dan mempunyai keinginan yang tinggi.

  • Oren
Suka kebebasan, kreatif, aktif , agak kelam kabut, ramai kawan, dan bersemangat tinggi.

  • Kuning
Ceria, tahan lasak dan suka berkawan

  • Biru Muda
Sensitif, beretika, suka menolong, suka bekerjasama dan sedia berkorban untuk orang lain . Beruntung betul lah ~

  • Emas/ Perak
Suka kepada kejayaan.


Urutan Dalam Keluarga:

  • Anak Sulung
Cakap serupa bikin, cemerlang di rumah dan sekolah, jadi model kepada adik-II, pandai pujuk dan suka kawal orang lain.
Untung jadi anak sulung nie :)

  • Anak Tengah
Suka jadi pendamai, pemurah, mudah berkawan dan mudah bertolak ansur. adik ieyra tak gitu pOn. hehehe

  • Anak Bongsu
Berani ambil risiko, bertolak ansur, peramah dan kreatif.  Bukan ke anak bongsu neyh mengada-II ke ?selalu nak menang je.

  • Anak Tunggal
Berkeyakinan tinggi, tak bergantung pada orang lain, cermat, teliti, dan terperinci, cita-II tinggi serta pemurah. Pada pendapat lah kan anak tunggal nie untung sebab semua yang di mintak , semua nye dapat .


oke . cukuplah setakat nie saja segala perkongsian ieyra ieyra kali nie . kalau ada salah dan silap, mOhon maaf oke .
Segala pendapat ieyra adalah berdasarkan apa yang ieyra lalui dan pelajari selama ini.
Wallahualam .


Sumber Rujukan : Rahsia  








17 comments :

Rokiah Wandah said...

Seorang yang kelam kabut, mudah tertekan, selalu nak cepat, kurang sabar, inginkan kesempurnaan, sentiasa mahu cari kehebatan.

teruk no perangai aku ha -,-

e-lyana said...

bertubuh kurus n sederhana... xP
bulan 4 0.o"
anak tengah n tunggal perempuan... errrrr :P

ArtisYOUTUBE2012 said...

Info yg sgt menarik ye..mcm2 watak..hehe.. Apepun,sy jemput tuan punya blog n pgunjung kt sini,j0m layan VIDEO2 sy bermain gitar/karaoke at YouTube channel sy..tp suara x la sedap sgt pun.Klu ada yg cuma pakai boxer je or tak pakai baju tu maaf la ek.. Klik link YouTube sy ni, http://www.youtube.com/shahrulizzuwan

L said...

xcayer dah semua nih... hihi. karut3..

jom tambah ilmu sikit=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/04/kalau-lah-kita-faham.html

❤ cik ieYra ❤ said...

jgn lah kte g2 .
setiap orang ada sifat nye masing-II .
peace >.<
huhuhu

❤ cik ieYra ❤ said...

whOa ! sifat awk oke lah .

suke lah tu ,

hihihi

❤ cik ieYra ❤ said...

insya Allah sy berkunjung kat link tu nanti .

:)

❤ cik ieYra ❤ said...

hahaha

tak suruh L caye pOn lah . :P

sis92 said...

cis sis debab , ada kategori debab tak -,-

Chenta Eyfa Najibrz said...

hahaha..sis kurus ar..tpi cool jek..lahir bln 7 & suke pink..hehehe..yer la bkn nak kene caya kan..tpi kot yg btol tu cam best gak la..

Nyue said...

Nyue sederhana kot..tp org ckp kurus..kecil la xtinggi...bulan 3 fvrite kaler pink/purple :)

❤ cik ieYra ❤ said...

huhuhu
tade lah sis :)

tak jmpe lgi .

❤ cik ieYra ❤ said...

yup .
nak caye 100% pon tak leh gak .

sje tok suke-II je lah kak .
>.<

❤ cik ieYra ❤ said...

aishhh ,, ske ngt wrn pink yee :)

TiraPengemis said...

alamak!!! saya suka semua wrna...cmne ea?

❤ cik ieYra ❤ said...

suke semua warne ??
hee~~ sy pon tak thu .
huhuhu

Azura Mendezz said...

Baca mende2 gini mmg seronok..
tp nk pcaya tu idokla..suke2 aje kan?? =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Jejak Anda Disini