kawan yang macamkah anda ?




*kawan yang setia 


dalam hidup nie siapa yang taknak kawan or sahabat sejati yang sentiasa ada disamping kita .

kalau nama nya kawan mestilah kita takde segan silu nak berkongsi masalah dengan dia kan ?

dan tak mustahil bila kita percaya dengan kawan kita tu, kita akan story kan semua hal peribadi pasal kita kat dia . right ??

pesan ieyra satu je , hati-II dalam memilih kawan .

kawan memang beribu . tapi yang sanggup berkongsi airmata dengan kita ?? ada ke ?

susahkan nak cari .

ieyra bercerita nie berdasarkan pengalaman ieyra sendiri . pernah share story dengan kawan SEBILIK sendiri .

tup..tup... dia tikam belakang ieyra sendiri . nak menangis ?? takde guna dah masa tu .


tapi lepas kejadian tu , ieyra lebih berhati-II dalam memilih kawan suka dan duka .

yelah kan . kalau TER-silap bercerita lagi ? aishhh ... tak nak dah berulang peristiwa lalu .

cukup lah dah kena sekali .

oke . sebagai peringatan untuk warga blogger sekalian , jangan tersilap pilih kawan oke .

tak salah nak berkawan tapi beringat sikit bab-II nak story hal peribadi nie .

oke . papai !



10 comments :

Chenta Eyfa Najibrz said...

btol tu ieyra kawan sejati ssh nak cari kan.Apa2 pun moga kita jadi kwn yg baik kan.hehehe

iema ツ said...

memang susah nak cari kawan yg senang dan susah bersama . tapi iema dah jumpa :) bersyukur sgt ada kawan mcm tu . hope akak pun akan jumpa juga :)

❤ cik ieYra ❤ said...

huhuhu .
oke eyfa .
semoga kte jd kwn yg baik . hOpefully lha .

benci orang yang suka tikam belakang nie .

❤ cik ieYra ❤ said...

hopefully lha dik .

bukan pe . kwn mkn kwn mmg rmai . tp ble nak cri kwn yg sanggup kongsi masalah nie , memang susah .

wawa said...

bet0l tu dik . kwn sejati susah nk cari skrg nie :(
sama mcm akk , ad kwn sejati tup2 kwn mkn2 kwn .

H.S said...

bukan senang nak cari kawan sejati.dan kerana itu lah kita harus berhati-hati dalam bercerita.

ada sesetengah tu patut disimpan dalam hati sahaja kan? takut kawan tikam belakang/blackmail kita pula nanti...

L said...

Sentiasa bijak pilih kawan.. huuu. lagipun L xkisah kalau diorang ada ke xdak masa susah.. huu

jom tambah ilmu sikit..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/turunnya-nabi-isa.html

❤ cik ieYra ❤ said...

yup .
kadang-II tu jdi takut nak kongsi cerita dgn kwn sndri . ske sgt main tikam belakang .

❤ cik ieYra ❤ said...

hee~ setuju tu . .
kadang-II tu terpaksa lah simpan dlm hati je . punyelah takut kawan bocor rahsia .

❤ cik ieYra ❤ said...

hehehe.
tak boleh gak mcm tu. . kalau kite takde kwn , akn dilabelkan sbg kera sumbang lak .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Jejak Anda Disini